11 Aralık 2009 Cuma

Mutluşun Acil Keki

Selam ! Uzunca bir seyahat sonrası nihayet evdeyim. Bugün buralarda tam keyif yapma havası var ama bir sürü de işim var. Yine de yağmurun, soğuğun ve kahve eşliğinde çalışmanın tadını çıkardım. Çalışmaktan yorulunca biraz yazmak istedim.

Bayramın 3. günü çok önemli bir misafiri ağırladım, Mutluşu :)) Kendisi artık beş yaşına basmış, cadılığı ve tatlılığı onaylanmış minik arkadaşım olur. Çoktandır da görüşemedik, birbirimizi çok özlemişiz. "Ağzuuu ben seni çok seviyorum, çok özledim" diye diye sarılıp öptü beni kerata. Sonra da her dediğini yaptırdı tabii ki :)) Her geldiğinde yeni bir kelime veya deyim öğrenmiş olur ve onu bol bol kullanır. Son bombası "abut subut" :)) Kendisi "k" harflerini "t" olarak telaffuz eder, bize de onu mıncık mıncık sevmek için bahane çıkar.

İşte resimdeki keki, Mutluş ziyaretimize gelecek diye yaptım. O gün şehirdışından henüz döndüğümüz için hazırlık yapmaya fazla zamanım yoktu. Ben de senelerdir yaptığım ve hiç şaşmayan kek tarifimi yaptım.

Malzemeler:

Kek:
  • 5 yumurta
  • 2 su bardağı tozşeker
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 5 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket margarin
  • Üzerine dökmek için 1 su bardağı soğuk süt
  • Portakal kabuğu rendesi

Sos:

  • 1 paket kare bitter (80 gr)
  • 1 poşet kremşanti
  • 1 su bardağı soğuk süt

Keki yapmak için, önce margarini eritip soğumaya bırakıyoruz. Yumurtaları şekerle krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz. Un, kakao, portakal kabuğu rendesi, vanilya ve k. tozunu ekleyip karıştırıyoruz. En son erişimiş soğumuş margarini ekleyip kek hamurunu hazırlıyoruz. 170 C'de yaklaşık 1 saat pişiriyoruz. Fırından çıkarıp kalıptan alıyoruz ve üzerine soğuk sütü döküyoruz. Keki dinlenmeye bırakıyoruz.

Sos için, kremşantiyi sütle çırpıyoruz. Benmari usulü erittiğimiz çikolatanın üzerine kremşantiyi ekleyip kaynamadan 1-2 dk karıştırıyoruz. Sosu buzdolabına alıp kıvamını alana kadar bekletiyoruz. Soğuyan kekin üzerine döküyoruz.

2-3 saat dinlenmesi yeterli oluyor. Dilerseniz sosun içine yarım su bardağı portakal suyu ekleyip, tadını daha baskın hale getirmek de mümkün.

Gelelim önemli soruya! Mutluş bu kekten yedi mi? Zıplamaktan ve şımarmaktan oturup da iki lokma yiyemedi :))


Çikolata kadar tatlı olan Mutluşu yine çok özledim. Görüşmek üzere, pai pai :)

Hiç yorum yok: