11 Mart 2010 Perşembe

Deprem mi Oldu?

Elazığ'da meydana gelen depremden sonra, haber kanallarından birinde, depremzede ailelerden biriyle yapılan görüşmeyi izledim. Muhabir tüm acarlığıyla soruyor:

Muhabir: Depremde neleri kaybettiniz?
Depremzede: Evimiz yıkıldı, 3-5 küçükbaş hayvanımız vardı, onlar da telef oldu
Muhabir: Deprem önceki yaşantınıza dönmek için devletten beklentiniz nedir, size ne versin?
Depremzede: :S Depremden önce yaşantımız yoktu ki ! İş yok, sigorta yok, (kocasını göstererek) bunun zaten belinde fıtık var, zaten birşeyimiz yoktu ki, ne isteyelim devletten !!!

Hani bu diyalogu duymasak da manzara aşikar ama bu sözleri kerpiçten yuvası başına yıkılan ve sahip olduğu "hiç"leri de kaybetmiş bir kadının ağzından duyunca irkildim ve kalakaldım orada. Kadının tüm hayatı zaten deprem gibi, her günü deprem sonrası gibi... Akşama ne pişirsek şımarıklığındaki bizlere ders verircesine, akşama yiyecek lokma bulmanın telaşındaki bir hemcinsim. Belki yaşıtım belki de küçük benden ama göz kenarları çoktan kırış kırış olmuş. Deprem gibi hayatında, bir başka depremin izlerini silebilmenin derdinde.

Sahip olduklarımın utancıyla ...

10 yorum:

lady dedi ki...

:((

dereotundannefretederim dedi ki...

ibreti alem olsun dicem bu açıklama ama bir kulaktan girip diğerinden çıkacak yine..

yahu bir de şu var, kimse orayla ilgilenmiyor burda, istanbul'u tetikler miymiş! beş para etmiyoruz valla

A Vitamini dedi ki...

Okan haklısın, tüm derdimiz İstanbul ! Ama ne hikmetse İstanbul için de birşey yapılmıyor, sadece laf !

casminella dedi ki...

Sabah haberlerde gördüm, depremde annesini kaybeden küçücük bir çocuk vardı yıkıntılara öylece uzanmış annesinin öldüğü yerden ayrılmıyor, küçücük yüreğiyle oradan ayrılmazsa annesinin geri geleceğini düşünüyor belli ki. İçim parçalandı...

A Vitamini dedi ki...

Geride kalanların % 100 hayatta kaldığını sanmıyorum zaten Casminella. O travmalar kolay atlatılmaz.

Keyf-i Mekan dedi ki...

Allah kimseye böyle acılar yaşatmasın inşallah. Benim eşimde depremzede 17 Ağustos'ta 2 kız kardeşini kaybetmiş.Zaman geçiyor ama acılar hala taze:((

A Vitamini dedi ki...

Amin Nazife hanım, Allah eşinize ve ailesine sabırlar versin.

MAVİ TUTKU dedi ki...

Bu duyguyu bende yaşadım..kim utanmalı bilemedim ama....

A Vitamini dedi ki...

Fakirlik diyemeyeceğim bu duruma, çünkü orada insanlarımızın gönlü son derece zengin. Neyi varsa hatta son ekmeğini bile bölüşecek kadar zengindir. Ama haketmedikleri bir yoksulluk içindeler.

mehtap kaya dedi ki...

AALLAH bizim yar ve yardımcımız olsun. Depremden önce neden sormadık hallerini?