22 Ocak 2011 Cumartesi

İsim Sorunsalı Üzerine Korsan Yazı

Bir alttaki yazı ile geçici süre yayına ara vermiştim ama bugün kendimi iyi hissedince yazayım istedim. Annem 1 haftadır yanımda, herşey daha kolay artık. Ayşe'nin tüm giysilerini, nevresimlerini, battaniyelerini kendi ellerimle yıkayıp tek tek ütüledim. Hayatımın en zevkli ütüsüydü, minik minik eldivenler, komik başlıklar, şirin tulumlar derken :) Şimdi yerleştirmek için dolaptaki cila kokusunun tamamen çıkmasını bekliyoruz, birkaç güne kadar o da hallolur sanırım. Doğum çantalarımız hazır, kızıma ayrı, bana ayrı çanta yaptık. Şimdilerde sadece gün sayıyoruz. Az kaldı az kaldı az kaldı :)

Konumuza dönecek olursak, bir isim sorunsalıdır gidiyor efendim. Bizim isim yıllardır belli olduğu için isim koyma konusunda zorlanmadık. Erkek olsaydı biraz düşünmemiz gerekecekti tabi. Esas problem, konulması planlanan / konulan ismin gerekçeli kararını eşe dosta açıklamak. Bu sürece girmiş olanlar evet yaaa diyecektir, girecek olanlar varsa da Allah şimdiden kolaylık versin. Çünkü bu konu aşağıdakine benzer bir şekilde seyretmektedir:

Eş dost: Bebeğin cinsiyeti belli oldu mu?
Anne: Kızımız olacak teyzesi / amcası.
Eş dost: İsim düşündünüz mü?
Anne: Evet, Ayşe olacak adı.
Eş dost: Hıııı, sadece Ayşe mi?
Anne: Eveeet.
Eş dost: İki isim düşünmediniz mi? Ayşesu, Ayşenur filan?
Anne: Ben öyle sulu nurlu isim sevmem !
Eş dost: Birisinin adı mı Ayşe?
Anne: Ayşe adında akrabalarımız var evet ama esin kaynağımızın onlar olmadığı kesin. Seviyoruz bu ismi.
Eş dost: Hııı, neyse, siz bilirsiniz, Ecrin nasıl? Efla filan?
Anne: Ecrin'in anlamını biliyor musunuz? Ücret anlamına geliyormuş ???
Eş dost: Höönkkk !
Anne: Hönnk ya, bi git başımdan. (İç ses)

İşte böyle insanı sinir eder bu eş dost. İlla salgın haline gelen isimler koymanızı beklerler. Bi de dinci eğilimler varsa, o uzun uzun ikili isimler insanı deli eder. Ufacık velede Mahmut Sabrullah ismini koyup iki isimle birden de seslenmezler mi, ayyy çıldır çıldır ! Ben ki ilkokul 1'den beri iki isimli olmanın tüm gıcıklıklarına maruz kalmışım, töbe Allah çift isim koyar mıyım?

Merak edenler için dipnot: Ayşe, eşimin çocukken oynadığı yastığına koyduğu isimdir, ayrıca da çok severiz :)

İyi hisseder de gelirsem görüşürüz, gelemezsem bir alttaki tüm dileklerim aynen geçerlidir. Pai pai :)

5 yorum:

La Loba dedi ki...

Ama ama `Mahmut Sabrullah` ismini ogluma koyacaktim ben eheheheh. Duy da inanma :D

Heyecanla bekliyoruz Ayse`yi.

Leah dedi ki...

Ayşe ismini çok çok severim ben. Eski isimlerden en sevdiğim odur belki de. Sağlıklı bi şekilde doğması dileğimle. :)

casminella dedi ki...

Çocukken oynadığı yastık mı? Yastığına isim mi koymuş? Oyuncağına isim koyanı duymuştum da yastığa isim vereni ilk defa duydum, çok güldüm, siz de bol bol gülün e mi?...

İnşallah kendini iyi hissedersin de yazarsın yine...

Unknown dedi ki...

arkandayız annesi :)
nüfus müdürüne de dikkat etmek lazım, ayshe filan yazar maazallah

A Vitamini dedi ki...

La Loba, biz oğluşuna daha uzun ve güzel isimler buluruz, merak etme. Ayşe'yi beklemede heyecan dorukta :)

Leah, teşekkür ederim. Kızıma da çok yakışacak ismi inşallah.

Casminella, babamız enteresandır :) Kızım da ona çeker inşallah.

İpek teyzesiii, dikkat ederiz tabi :)