7 Kasım 2009 Cumartesi

Seviyorum Uleynnn :)



Seviyorum uleynn, seviyorum ben bu kurabiyeleri :) Görünüşleri son derece iddiasız olmasına karşın, çok lezzetli, pufucuk pufucuk oluyorlar. İlk kez annem yaptığında tatmıştım. İçindeki lor sayesinde son derece yumuşak oluyorlar ve 4-5 gün bayatlamadan kalıyorlar. Tabi bu kadar zaman beklemeleri olanak dışı, belirtmeden geçmeyeyim :)) İçindeki yağ miktarı, diğer kurabiye tariflerine göre yok denecek kadar az, şekeri de isteğinize göre ayarladığınızda, masum mu masum kurabiyeleriniz oluyor.
Malzemeler:
  • 2 yumurta (birinin akı kurabiyelerin yüzüne sürülecek)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çorba kaşığı yumuşak margarin
  • 1 çay bardağı süt veya 2 çorba kaşığı yoğurt
  • 400-500 gr tuzsuz lor
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
  • İsteğe göre limon veya portakal kabuğu rendesi
  • Üzeri için toz şeker veya susam

Tüm malzemeleri karıştırıp yoğuruyoruz. Un miktarını belirtmedim, yavaş yavaş un ekleyerek ele hafifçe yapışan bir hamur elde etmek gerekiyor. Lorların topak olmamasına dikkat etmemiz lazım. Hamurdan toplar koparıp yuvarlıyoruz ve fazla bastırmadan, önce yumurta akına, sonra toz şeker veya susama bulayıp 170 C'de pişiriyoruz. Üzerleri kızardığı halde kontrol ettiğinizde içi pişmemiş gibi gelebilir, ama pişmiş oluyor. Lor sebebiyle çok yumuşacık oluyor.

Damla sakızı ilave edilerek yapılması da mümkün ama henüz denemediğim için sonucunu bilmiyorum. En kısa zamanda inşallah :))

Hiç yorum yok: