25 Aralık 2009 Cuma

Evde Sakın Denemeyin :))


Bu kez bir faciayı sizlerle paylaşmak istiyorum :)) Bazen, sürekli aynı şekilde yaptığım şeylere farklı yorumlar katmak istediğim oluyor. Bu kekceğizlere de yorum katayım dedim ama onlar bana "yorum yok" dediler.
Yıllardır şaşmayan bir kek tarifim var, içine ne koysanız kaldırır. Hatta buraya eklenmeyi bekleyen 3 alternatifi var, yabanmersinli, elmalı ve havuçlu olanları. Ama ben önce başarısız olanı paylaşmak istedim, aman evde denemeyin :))
Gıda boyası kullanmadan keklere, kurabiyelere renk vermeyi seviyorum. Bu amaçla, pembiş kekler yapmak için pancardan yararlanayım dedim. Malum, ıspanakla çok güzel renkli bir kek elde ediliyor. Benzeri şekilde olabilir diye düşündüm ama cıkkk :)) Kekimin standart tarifi şöyle:
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ (mısırözü)
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 8 tepeleme dolu yemek kaşığı un

Bu keki gözü kapalı yapıp fırına atarım, hiç kabarmama derdi olmaz. Dediğim gibi bu kez içine pancar koymayı denedim. Bir kök kırmızı pancarı iyice haşladım ve haşlandıktan sonra robotta püre kıvamına gelene kadar ezdim. Kek hamuruna ekledim, iyi mi ettim, hayırrr :))

Neler kötü gitti diye bakacak olursak; rengi fena değildi ama bir tülbentten geçirerek ekleseydim pütür pütür parçalar yerine daha homojen bir renk olabilirdi. Renk hadi neyse de, tadı pek yavan oldu. Pancar çok sası bir tat verdi keke, yerken hiçbir şey hissetmedim. Fiyaskoydu :)) Pancarın renginden yararlanırken, içine mutlaka koku ve tat verecek bir malzeme daha ilave edilmeli diye düşünüyorum. Ya da bu fikirden vazgeçmeli, yazık günah pancara, yazık kek hamuruna :)

Neyse, buncağızlar pişti, tadıldı, beğenilmedi. Atmaya kıyamadım, ne yapsam derken, buzlukta çırpılmış kremşanti vardı, onunla değerlendireyim dedim. Kekleri parçaladım ve şantiyle karıştırdım, damla çikolata vs ilave ettim. Etmeseymişim keşke, onlar da ziyan oldu :) Velhasıl elime dolandı kaldı, en son üzülerek dökmek zorunda kaldım.

Olur bazen dimi böyle kazalar ? Dimi dimi :))

Hiç yorum yok: