2 Aralık 2009 Çarşamba

Helva Yapsanaaaa :)

Un varsa, şeker varsa, yağ varsa ne yapılır? Tabii ki helva :) Yemeklerden sonra tadımlık bile olsa tatlı arayan bir aileyiz. Bazen tatlı olmayınca pişmaniye yemişliğimiz bile vardır :) Neyse efendim, bu akşamüzeri yaptığım ve hemen tüketilen helvayı sizlerle paylaşmak istiyorum. Helvayı çok severim, her yörede farklı tarzda yapılır ama ben hepsini çok severim :) Benim tarifim klasik un helvası. Bir siteden almıştım ama hangisi olduğunu maalesef hatırlayamadım. Bulursam linkini daha sonra eklerim.

Malzemeler:

  • 125 gr tereyağ
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı tozşeker
  • 1,5 su bardağı süt
  • Dövülmüş ceviz
  • 1 paket vanilya

Yağı çelik ve yayvan bir tencerede erittikten sonra unu ilave edip, rengi fındık ezmesine dönene kadar kısık ateşte kavuruyoruz. Sıkıcı bir işlem, hele de benim için :) ama sonucu beklemeye değiyor doğrusu. Kavurma işlemine ara vermeden devam etmek gerekiyor. Un ilk başlarda topak topak olsa da, yağını salmaya başlayınca macun haline geliyor. Çok kavurursanız rengi koyu, tadı da acımtrak oluyor. O yüzden ideali fındık ezmesi rengi :)) valla canım çekti iyi mi :)

Bir yanda da süt ve şekeri birlikte ısıtıyoruz, kaynaması şart değil. Kavrulan unun altını kapatıp 2-3 dk karıştırarak soğutuyoruz. Bu sayede sütü ekleyince tüm ocağınızı batıracak şekilde sıçramamış oluyor ve topaklaşmadan pişiyor. Sütü üzerine ilave ediyoruz ve yavaş yavaş karıştırıyoruz. 3-4 dk içinde sütü çekip kıvamını buluyor. Helva "kendini tencere tabanından kurtarana" kadar pişiriyoruz. Altını kapatıp birkaç dk soğutuyoruz ve bir kaşık yardımıyla şekillendirip servis tabağına alıyoruz. Dilerseniz süt ekleme aşamasında ceviz ve vanilya da ekleyebilirsiniz. Helvayı buzdolabına koymamak gerekiyor, yağ yüzünden katılaşıyor.

Bunun bir de sütsüz, susuz olanı var ki, dehşet dehşet :)) Bereketli olmuyor ama yapıp hemen yemek için uygun. Tarif aynı, sadece un kavrulduktan sonra şekeri doğrudan ekleyip karıştıyoruz. Şeker sıcağın etkisiyle eriyor. Süt, su vs ilave edilmiyor. Sıcak ya da ılık yenmesi gerekiyor. Bunu da denemenizi öneririm.


Akşam yemeğini hazırlarken helva yaptım deyince annemler ne gerek vardı dediler ama geriye sadece 4 dilim kaldı desem :)) Haa bu arada, bu ölçülerle 14 dilim helva çıkıyor. Garanti bir tarif başarısızlık ihtimali yok denecek kadar az.

Bir hafta kadar buralarda olamayacağım. Eğer yolunuz sayfama düştüyse ve yazdıklarımı okuyorsanız, öncelikle hoşgeldiniz. Damağınızdan güzel tatlar, yüzünüzden gülücükler eksik olmasın. Pai pai :)

2 yorum:

Adsız dedi ki...

elinize sağlık nefis görünüyor ben
pekmezli yapıyorum oda nefis oluyor:)

A Vitamini dedi ki...

Teşekkür ederim, pekmezli denemedim hiç. Siz de tarifinizi iletirseniz denemek isterim.